vrijdag 10 juli 2009

Ervaar de vrijheid en flexibiliteit die VoIP te bieden heeft

Een onderkent kindje bij VoIP is misschien wel een belangrijke eigenschap. Volgens mij is dat de flexibiliteit welke VoIP kan bieden. Het maakt hierbij niet uit of het voordeel voor de gebruiker is, de chef of directeur. Op elk vlak is wel een voordeel qua vrijheid te realiseren.

Laten we eerst een de financiele flexibiliteit bekijken. Je kunt een flink voordeel halen door de maandelijkse lasten omlaag te krijgen. Vroeger waren deze kosten hoog en gerelateerd aan het aantal lijnen, met VoIP zijn er geen lijnen. Vroeger was je niet alleen beperkt aan het aantal telefoonlijnen maar ook de lokatie waar je ze kunt gebruiken zijn beperkt. De dure maandlasten van de abonnementsgelden zijn verleden tijd. Geen kosten per lijn meer. Dit was een dure aangelegenheid. Met VoIP heb je deze beperking niet. VoIP werkt op beschikbare bandbreedte en niet per lijn. Afhankelijk van je internetsnelheid kun je een maximaal aantal gesprekken aan. Dit staat dus los van het feit of het klanten zijn die jou bellen of medewerkers die de klanten bellen.

Sindskort kun je zonder problemen overstappen van de ene internetprovider naar de andere internetprovider. Het zou zelfs zo geregeld moeten worden dat je geen onderbreking krijgt in je internetverbinding. Als je dus een nieuwe ISP vind die sneller internet kan leveren voor een gunstiger tarief kan dit interessant zijn. Kijk even wel goed na of de voorwaarden wel zo zijn als jij dit wilt. Bijvoorbeeld qua openingstijden helpdesk, garantie beschikbaarheid internet.

Meestal kun je besparen op de gesprekskosten via VoIP omdat deze vaak voordeliger zijn in vergelijking tot een traditioneel telefoonbedrijf. Vooral internationaal en mobiele gesprekken zijn flinke besparingen te realiseren. Er bestaan zelfs nog telecomaanbieders die regio\'s aanhouden binnen Nederland terwijl bijna alle VoIP providers Nederland als 1 goedkope regio zien. Afhankelijk of je alleen nationaal veel belt, veel internationaal of veel mobiele gebruikers kun je wel 35% in de kosten besparen.

De keuze vrijheid die je hebt bij de aanschaf van VoIP apparatuur is ook een fijne flexibiliteit. Je bent niet gebonden aan een merk of model. In het verleden moest je nog een speciaal systeemtoestel kopen die erg duur waren en alleen op die ene configuratie werkte. Je kunt met VoIP flexibel kiezen tussen goedkope en simpele SIP telefoons tot de enorm uitgebreide functie\'s die sommige bieden. Het merk kun je zelf kiezen als het maar SIP ondersteund. Deze enorme vrijheid in keuze is flexibiteit ten top.

Nu komt misschien wel het belangrijkste qua flexibiliteit met VoIP. Het denken zoals je gewend bent zal moeten aangepast worden. Je kantoorinrichting zal veranderen. De manier van werken gaat veranderen. Hoe je organisatorisch alles gaat regelen.

Overal, waar ook ter wereld, kun je een VoIP telefoon aansluiten op een internet verbinding en zo gebruik maken van alle voordelen van VoIP. Het belangrijkste is dat deze telefoon deel uitmaakt van de telefooncentrale. Iedereen die op kantoor gebruik maakt van de centrale kan jou intern bereiken met hetzelfde gemak alsof je er fysiek zou zijn. Je kunt over ter wereld zitten als er maar een internetverbinding is waar je SIP telefoon kunt laten inloggen op de centrale. Klanten kunnen je ook bereiken zonder dat men besef heeft van je lokatie. Je nummer verhuist mee met je telefoon. Je bent vrij in het gebruiken op toestelnivo ook wel extensie genoemd of op telefoonnummer. Dat is pas ultieme flexibiliteit.

Om meer te weten te komen over VoIP en de VoIP flexibiliteit waarom het zo populair is, kijk op de hyperlink voor meer info.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten