zaterdag 11 juli 2009

Voordelen van een VoIP forum

Elk respectabele fabrikant heeft vandaag de dag een gebruikersforum. Vaak zie je dat een forum wordt bijgehouden door een beheerder, meestal een medewerker van het bedrijf, en een aantal enthousiaste gebruikers die vrijwillig hun ervaringen delen. De ene fabrikant lukt dat beter dan de andere. Een forum draait 24 uur per dag, zonder rekening te houden met korte onderhoudsonderbrekingen, waardoor je op jouw geschikt moment het forum kunt gebruiken om vragen te stellen of op te zoeken met betrekking tot VoIP producten van deze fabrikant. Er bestaan veel verschillende producten dus ook verschillende forums. Voor elke soort VoIP hardware of software bestaat wel een specifiek forum.

Meestal moet je je aanmelden bij zo\'n forum met een werkend e-mail adres omdat hier je inloggegevens naar toe worden gestuurd. Veel forumsoftware laat je ook een inlognaam kiezen. Kies een goede inlognaam die past bij het forum. Ga geen fantasienamen verzinnen maar geef ook niet je hele identiteit prijs. Zoek hier een balans in. Inlognamen die meestal geschikt zijn maak je door een combinatie te maken tussen je voorletter(s) en je familienaam. Als je een echte beginner bent op het gebied van forums stel ik voor eerst de voorwaarden goed door te lezen die meestal op het forum staat vermeld voordat je kunt aanmelden.

Inloggen geeft je een aantal voordelen. Zo kun je onderwerpen en artikelen maken, je kunt reageren en zo zijn er nog wat mogelijkheden. De meeste forums hebben een mogelijkheid om nieuwe onderwerpen te laten zien sinds je vorige bezoek.

Het is verstandig om eerst wat zoekwerk te verrichten op het forum om niet een vraag te stellen die al eerder is beantwoord. Je krijgt zo ook wat meer affiniteit met hoe deze fabrikant omgaat met problemen en oplossingen hiervan.

Als je dan uiteindelijk beslist om een nieuw onderwerp te starten, soms noemt men dit topic, geef dan zoveel mogelijk informatie die je hebt. Geef bijvoorbeeld aan op welk operating systeem de software werkt, welk versie nummer je gebruikt, enzovoorts. Door dit zo duidelijk mogelijk aan te geven kunnen andere gebruikers je beter helpen. Zij zien dat jij je de moeite hebt gedaan. Zij zullen dit belonen door te beantwoorden.

Meestal binnen relatief korte tijd komen er antwoorden op je vraag. Mocht je totaal geen nuttig antwoord krijgen moet je je afvragen of je de vraag niet onduidelijk hebt geschreven of dat deze al bestaat en dus nog een keer de zoekfunctie gebruiken. Je kunt het artikel misschien onduidelijk opgesteld omdat je niet de juiste vaktermen beheerst. Mocht dit het geval zijn, schaam je niet om door te geven dat je een beginner bent. Veel mensen vinden het juist leuk om beginnende mensen te helpen. Het is dan niet een kwestie van domheid of luiheid maar gewoon nog niet voldoende kennis.

Bepaalde forums zijn gesloten. Alleen klanten of leveranciers kunnen op uitnodiging inloggen op dit forum. Je kunt bij je fabrikant navragen of jij ook zo\'n inlogcode kan krijgen, soms zitten hier voorwaarden aan vast in de vorm van omzetgrens of certificering qua opleidingen alvorens je toegang krijgt.

Meestal staat er op zo\'n VoIP forum een schat aan informatie en bespaart het je uren uitzoek werk.

Wil je meer weten over VoIP zonder VoIP forums door te hoeven bladeren, surf dan naar Adinets.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten